the secret of happiness is to count your blessings while others are adding up their troubles -william penn

DİYETİSTAN KİLO VERMEK İSTEYENE İPUÇLARI Grand Finale


geldik kilo verme tüyoları yazIsının son bölümüne. buraya kadar tahammül ettiniz, sabredin az kaldı :D birazcık beylik cümleler kuracağım bu yazıda, hoş gör ey okur!

  • öncelikle kilo vermenin, yediklerinize dikkat etmenin ilk ve en önemli şartlarından birisini atlamayalım: bol su için. yeşil çaydan, bitki çaylarından vazgeçmeyin. hem vücudunuzun direncini arttırır hem kilo vermenizi kolaylaştırır.
bol bol meyve tüketin. -benim yapmayı en fazla ihmal ettiğim şey. siz yapmayı unutmayın.
  • çalışanlar için, dışarıdan yemek söylemektense evde kendi pişirdiğiniz, nasıl piştiğini ve içinde ne olduğunu bildiğiniz yemekleri yiyin. sipariş verdiğiniz yere ne kadar güvenirseniz güvenin nasıl piştiğini bilemezsiniz. imkanınız oldukça kendi yaptığınız yemekleri getirin. ve evet, ben de dışarıdan yemek söylüyorum. ama bulduğum her fırsatta anneciğimin güzel ellerinden çıkan mis gibi yemekleri kaplara doldurup doldurup ofise taşıyorum.
  • gelelim spor konusuna. ben tembelim. saklamanın yararı yok. popişimi yerinden kaldırmak kadar zor birşey yok benim için. spor salonlarında bir aletten öbürüne koştururlarsa beni kan çıkar. ama deyin ki new york'a kadar koş, koşarım. sakin sporları seviyorum ben. çoğunlukla tek başıma yapabileceklerimi -onu da yapıyor muyum, peki? tabii ki hayır. bu farkı, o nefret ettiğim "cumartesi'yi ofise göm" günlerinden dönerken otobüse binmek yerine, evim ile metro arasındaki yaklaşık bir saatlik yolu yürüyerek veya akşam normal insanlar gibi uygar bir saatte ofisten çıkabildiysem dört durak önce inip yine yürüyerek kapatmaya çalışıyorum. yeterli mi, değil. bu kadar kiloyu spor yapmadan verirseniz, etiniz ne kadar sıkı olursa olsun (evet, böyle bir şey var) bazı yan etkilerle yüzleşmek zorunda kalırsınız. o yüzden benim yaptığımı yapmayın, spor yapın.
not: yaz gelsin. cumartesi işkencesi üç aylığına da olsa sona ersin. deniz kenarında koşuya gideceğim. (umuyorum) o zamana kadar düzensiz yaptığım sporcuk faaliyetleriyle yetinmek zorunda kalacağım.
  • şekeri ve tuzu hayatınızdan çıkarın. yediğiniz yemeklerde yeteri kadar tuz ve şeker var zaten. fazlasını almaya, inanın, ihtiyacınız yok. 14 yaşımdan beri kahvemi şekersiz içerim. yaklaşık iki senedir de yemeklerimi yerken tuz atmamayı başarabiliyorum (çok nadir de olsa arada kullanıyorum. bazı yemekler o kadar yavan geliyor ki!). yemek hazırlanırken içine atılan tuz ile yetinmeyi öğrenin.
  • soda için. mineral ihtiyacınızı karşılarsınız.
  • tekrar ediyorum: diğer insanlardan farklısınız. başkaları üzerinde etkili olan kilo verme ve kiloyu koruma yöntemleri siz de işe yaramayabilir. yaşam tarzınıza, alışkanlıklarınıza ve kişiliğinize en uygun yöntemi siz belirlemek zorundasınız. bunun için diyetisyenlerden ve psikologlardan yardım almaktan çekinmeyin.
  • başarmak istediğiNiz her şeyde olduğu gibi kilo vermenin temelinde de zihninizin genel durumu yatar. tecrübeyle sabittir ki, kilo vermenin neredeyse tamamı psikolojik bir süreçtir. beyninizi ve kalbinizi ne kadar iyi hazırlarsanız istediğiniz kiloya inmek ve bunu korumak o kadar kolay olur.
  • kilo vermek için zihninizi beslemelisiniz. öğrenin. vücudunuzun nasıl çalıştığını öğrenin. bilgiye ulaşmak hiç bu kadar kolay olmamıştı! ama dikkat: sağlığınızı tehlikeye atabilecek şeyleri uygulamaktan kaçının. aklınızın kabul etmediği hiçbir şeyi kabul etmeyin. araştırın, danışın.
  • ilham alın. benzer yollardan geçmiş insanların hikayelerini okuyun. ulaşabiliyorsanız, bu kişilerle temasa geçin. size inanan insanların olması, sizi ileriye doğru iten inanılmaz bir güçtür. bu insanların içinizi esinle dolduran serüvenlerine ortak olun.
  • unutmayın: sağlıklı olmak, zayıf olmaktan daha önemlidir. sağlığınızı tehlikeye atmayın. herhangi bir rahatsızlığınız yoksa birkaç kilo fazlalığın o kadar da büyük bir dert olmadığını hatırlayın.
  • olumlu düşünün. gülümseyin, gülümsetin.

haydi rast gele :D




0 yorum:

 

Follow Me

Contact

Ad

E-posta *

Mesaj *

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı